BINE ATI VENIT : si nu uitati votati si comentati !!!

Glitter Graphics

Welcome Glitter Graphics


vineri, 17 octombrie 2008

Poemele Luminii

Lucian Blaga - poet , filozof si pot afirma unul dintre ZEII POEZIEI ROMANESTI , idol si preferatul meu .
" intelegerea si judecarea adecvata a operei lui Lucian Blaga implica patrunderea pana la fondul ireductibil al personalitatii lui , adica pana la acele elemente care configureaza modul sau particular de a vibra in fata lumii ."
" EU NU STRIVISESC COROLA DE MINUNI A LUMII"
- Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
si nu ucid
cu mintea tainele , ce le-ntalnesc
in calea mea
in flori , in ochi, pe buze ori morminte .
Lumina altora
sugruma vraja nepatrunsului ascuns
in adancimi de intuneric ,
dar eu ,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taina -
si-n tocmai cum cu razele ei albe luna
nu micsoreaza , ci tremuratoare
mareste si mai tare taina noptii,
asa imbogatesc si eu intunecata zare
cu largi fiori de sfant mister
si tot ce-i ne-nteles
se schimba-n ne-ntelesuri si mai mari
sub ochii mei-
caci eu iubesc
si flori , si ochi si buze si morminte .
Motoo : "OPRESTE TRECEREA . STIU CA UNDE NU E MOARTE, NU E NICI IUBIRE , _ SI TOTUSI TE ROG : opreste , Doamne , Ceasornicul cu care ne masori destramarea . "

2 comentarii:

poetista spunea...

ador poeziile lui Blaga,ma innalta-este si unul dintre zeii mei!

jad spunea...

Nu ai deloc gusturi rele!....Pacat doar ca omul zilelor noastre isi pastreaza atat de putin timp pt poezie si visare....